Cvičenie proti kŕčovým žilám – denné minimum pre zdravé žily

Každodenné cvičenie proti kŕčovým žilám môže znamenať skutočne veľký rozdiel v ich prevencii. Cvičenie udržuje cievny systém v kondícii, čo je obzvlášť dôležité ak už máte kŕčové žily a alebo ak ste prekonali trombózu a chcete cvičením predísť vzniku posttrombotického syndrómu. Niektoré cvičenia sú úplne nenáročná a možno ich praktizovať doma.

Vhodná cvičenie proti kŕčovým žilám na každý deň:

1. Procházka!
Každý deň svižná chôdza po dobu najmenej 30 minút, pomôže cirkuláciu krvi a zabráni stagnáciu krvi v dolných končatinách.

2. Pretiahnutie!
V sede na stoličke, päty na podlahe a zároveň zdvihnite špičky nôh, pomaly položte, a potom zdvihnite päty. Opakujte tento cvik 20krát na každej nohe.

3. Kruhové pohyby nôh!
Položte sa na chrbát, zdvihnite nohu v uhle asi 45 stupňov a robte krúživé pohyby nôh v smere hodinových ručičiek. Po 20-25 opakovaniach, to isté s druhou nohou.

[Celkem: 2    Průměr: 3.5/5]

Napsat komentář